David Mckay Scam

Recently people who pretend to be David McKay are send messages and mails asking for money.
Do not send them anything. If you are Facebook friends block the scammers immediately.

This is the message sent:

Lom Mr. ___

Thank you very much for accepting my request.
I was looking for someone with this last name '___ so when I saw your profile on Facebook I decided to add you and write you this message to see how we can help each other. I am Mr. David McKay, from Toronto, Canada. I am the president and CEO of the Royal Bank of Canada. I believe it is God's will that I meet you now. I have an important business discussion I would like to share with you and which I believe will interest you as it relates to your family name/nationality and you will benefit from it.

I am writing to you about a citizen of your country, Mr. Alex __, who runs a gold mining company here in Canada and is also a respected shareholder in RBC, and also had a fixed deposit in my bank, worth US$78,000,000.00 (seventy). Eight million US dollars only), the due date for this deposit was last February 2, 2015. But, as a big businessman and a regular traveller, it was very unfortunate that Mr. Alex was among the dead victims of the (COVID-19) corona disease, he passed away in December 2019. However, The late Mr. Alex did not mention any relative/family heir when he opened the private fixed deposit account. He was a widower, married to the late Mrs. Elizabeth K and they had no children and he mentioned no relatives.

Now I request your cooperation to introduce you as next of kin/heir to the account since you have the same surname and nationality as Mr. Alex, and henceforth my bank will release the account to you through my authority. There is no risk involved; The transaction will be carried out within a legitimate arrangement that will protect you from any violation of the law. It is better that we claim the money than allow the bank's board of directors to divide it among themselves. I'm not a greedy person, so I suggest we split the funds, 50%/50% which is 50% for you and 50% for me. I hope the sharing will be fine and my share of the money will help me start my new charity project.

Let me know your thoughts on this matter and please treat this information as confidential. I will give you more details as soon as I receive your urgent reply through my official email address below.
info.davidckay.canada.rbc@gmail.com
Thank you for understanding.
All the best
David McKay.

תמונה: depositphotos

גיל הנעורים ידוע כאחד השלבים הסוערים בחייו של אדם – ההתנסויות הראשונות, ההזדהות עם קבוצת השווים, השינויים ההורמונליים והפיזיים…בקיצור תקופה של שינויים.

האישיות שמתעצבת בשנים אלו מושפעת רבות מהדימוי העצמי ובמיוחד מהמראה החיצוני של המתבגר. בעידן בו תמונות ברשתות החברתיות מנציחות כל רגע בחיי המתבגרים, רבים מהם הפכו מודעים יותר מתמיד לחשיבות האסתטיקה.

כשנועם התבשר כי עליו להתחיל בטיפול ליישור שיניים הוא התמלא חרדה וסירב בעיקר בגלל החשש שהמראה החיצוני שלו ישתנה לתקופה לא מבוטלת, או כמו שהוא סיכם זאת "לא אוכל לאכול, לחייך, זה שורט ובעיקר – זו פאדיחה".

נועם לא היחיד, מתבגרים רבים בוחרים לדחות את התחלת הטיפול מחשש שהתהליך ישפיע עליהם לרעה בטווח הקצר, אך למעשה הם פוגעים בעצמם גם בטווח הארוך, כי כולנו יודעים שבגיל מבוגר כבר קשה יותר להתמסר לתהליך יישור שיניים.

בשיטת הקשתיות השקופות מתחילים מוקדם וממשיכים לחייך

בעזרת הטכנולוגיה החדשנית בה משתמשים בשיטת הקשתיות השקופות, מבצעים תכנון ממוחשב תלת מימדי ומתאימים למתבגר קשתיות שקופות המאפשרות תהליך יישור שיניים בצורה דיסקרטית וסמויה מן העין עם מינימום אי נוחות ונראות. טכנולוגיה זו מאפשרת לבצע יישור שיניים כולל שינוי בעמדת הלסתות, דבר אופייני מאוד לליקויי סגר בילדים ומתבגרים.

הכירו את אתר HAPPYSMILE

באתר זה תוכלו למצוא אורתודנטים מומחים ליישור שיניים מכל רחבי הארץ בעלי ניסיון רב בטיפול אורתודונטי בכלל ובקשתיות שקופות בפרט. כל אחד מן המומחים יוכל לתת ייעוץ טיפול מקצועי שייתן מענה לצרכים של כל מטופל ומטופלת. חשוב להדגיש שאין קשר מסחרי בין הרופאים החברים באתר וכל אחד ואחת מתחייב לתת חוות דעת עצמאית ובלתי תלויה.

כל הרופאים המופיעים באתר הם בעלי רישיון מומחה מטעם משרד הבריאות ליישור שיניים ולסתות ובעלי ניסיון רב בטיפולים אורתודונטים, מכל הסוגים ובכל הגילאים.

מחייכים בסלפי

כאמור, ישנו קשר הדוק בין הדימוי העצמי, הנראות ותחושת הביטחון שמלווה את המתבגר. באמצעות תהליך המאפשר יישור שיניים דיסקרטי הביטחון העצמי של המתבגר לא ייפגע והחרדה תפחת. אז נכון שבגיל ההתבגרות מתבגרים נוטים לחייך פחות, אבל לפחות כשהם עושים סלפי הם לא יחשבו פעמיים.

תמונה: 10fingersHaifa/Facebook

אם יש לכם ילד בגילאי גן חובה – בית הספר, סביר להניח שבקרוב מאוד תכירו את המושג "בית מארח" או "בית חם". הכניסה למעגל חברתי הרי אינה עניין של מה בכך עבור כל ילד. יש כאלה שיוצרים קשרים חברתיים בקלות וכאלה שעבורם מדובר במשימה לא כ”כ פשוטה. על-מנת לעודד מפגשים חברתיים ולהגדיל את מעגל החברים עבור כל ילד ובניסיון להימנע ממצב שבו יהיו ילדים שלא ישתלבו חברתית, בחלק מבתי הספר (ואפילו במספר גנים ) הנהיגו מפגשים של "בית מארח" (בית חם / בית פתוח).

ביום המיוחל, מגיעים אליכם הביתה בשעות אחר הצהריים קבוצה של בין 4-6 ילדים מהכיתה (בדרך כלל לא מהמעגל הקרוב של הילד שלכם, כי כל הרעיון זה כאמור, הגיבוש). כעת השאלה הגדולה, כיצד מעבירים את אותן השעות בפעילות מהנה ומחנכת?

רעיון מקורי שתפס את העין הן ערכות היצירה של "שיקי קיט". הערכות (אותן ניתן להזמין עד הבית) מכילות את כל חומרי היצירה הנדרשים, והילדים יוכלו להכין עבודות יצירתיות שיקשטו את הבית ויעלו לא מעט חיוכים! את הערכות, אשר מגיעות בנושאים שונים ומגוונים, ובהתאמה לנטיות לבם של הילדים ולגילאיהם, ניתן לראות באתר שיקי קיט, כמו גם סרטוני הדרכה שמסבירים שלב אחרי שלב איך להכין את העבודות בקלי קלות.

הערכות מתאימות עד לכ- 36 משתתפים, כאשר משך ההפעלה של כל ערכה כ-45 דקות לערך.

לשאלות ופרטים נוספים התקשרו אלינו :  04-8344424

היתרונות והערכים הבולטים של ערכות שיקי קיט:

יתרונות:

1. מתאים גם ליחיד וגם לעבודה בקבוצות.
2. מבחר גדול של רעיונות (ערכות מותאמות לטיסות, לקייטנות, ימי הולדת וכו').
3. עבודות איכותיות ומקצועיות.
4. חסכוני (כמות חומרים המתאימה למספר ילדים) + כל החומרים לביצוע היצירה נמצאים במארז אחד.
5. נארז ע"י אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים.
6. משלוחים לכל הארץ!

ערכים:

1. מפתח את הדמיון.
2. מרגיע ותורם לריכוז.
3. שימוש במוטוריקה עדינה/גסה
4. מפתח את היצירתיות.
5. יוצר עניין.
6. מתאים לנושאי קייטנה שונים.
7. מייצר עבודה נעימה בצוותא.

פעילויות יצירה הן ללא ספק פיתרון מנצח. עם השנים מתברר שגם הבנים אוהבים ליצור, ואפילו לא פחות מהבנות. יש המון אפשרויות בז’אנר ההפעלה היצירתית, פשוט צריך לבחור. צפו בסרטון ההדרכה של שיקי-קיט

תמונה: depositphotos

יש מספר עצום של אנשים הטסים ברחבי העולם מידי יום, אבל למרות הנסיעות המתמידות במטוסים, יש מספר עובדות על כלי תחבורה זה אשר מרבית האנשים אינם מודעים אליהם. למטוסים יש כמה אלמנטים מפתיעים שלא בהכרח ידועים לנו. הנה עשר עובדות על מטוסים שרוב האנשים לא מכירים.

1. הורדת המים במטוס בזמן ישיבה על מושב האסלה עלולה להיות הרסנית.
עבור אנשים מסויימים, זה נורמלי לחלוטין להוריד את המים בזמן שאתה עדיין יושב על האסלה, אבל פעולה זו לא צריכה להיעשות בשירותי המטוס. השירותים במטוס הם שירותי 'וואקום' אשר הותקנו לראשונה על ידי חברת "באוינג" בשנת 1982. שירותים אלה צריכים יניקה חזקה ( שאיבה/מציצה של נוזל לוואקום חלקי או מלא) כדי למשוך את הפסולת עם כמות קטנה של מים ככל האפשר. היניקה מושכת את הפסולת לתוך מיכל החזקה שבו הוא למעשה מוחזק שם לאורך הטיסה ולאחר מכן מפונה כשהמטוס נוחת.

לא מומלץ להוריד את המים תוך כדי ישיבה במטוס במפני שלחץ הוואקום בזמן הורדת המים הוא ברמה גבוהה למדי ואתה עשוי להיתקע על האסלה לאור הלחץ שהיניקה יוצרת. זו הסיבה לכך שברוב חברות התעופה מופיע השלט "אל תוריד את המים בעת ישיבה על אסלת השירותים". הדרך להימנע מסיטוצאיה מביכה שכזו היא פשוטה מאוד – לקום מהמושב לפני הורדת המים.

2. עלייה לטיסה בזמן שאתה סובל משפעת/קירור יכולה לגרום נזק לשכבות עור התוף, דבר העלול להוביל לאובדן השמיעה.
לטיסות בדרך כלל יש השפעה לא נעימה על האוזניים, כאשר נוסעים נוטים לסבול מאי נוחות ו/או כאבי אוזניים במהלך הטיסה. אי הנוחות נגרמת בדרך כלל בדרך כלל בעקבות שינוי פתאומי בגובה, כשלעור התוף יש בדרך כלל כמות שווה של לחץ אוויר מבפנים וגם מבחוץ. ללחץ האוויר על החלק הפנימי של האוזן אין מספיק זמן בשביל "להשוות" את הלחץ שנמצא מחוץ לאוזן, וזה כאמור גורם לאי נוחות. בדרך כלל, אפשר להקל על תחושה זו על ידי לעיסה או בליעה של מסטיק, פיהוקים או שמירה על אוויר בחלל הפה. אופציה נוספת היא לחסום את האף עם היד, במטרה שהאוויר ייכנס דרך האוזניים בלבד עד שלחץ יעבור.

אבל חשוב לזכור, השיטות שהוזכרו למעלה לא יעזרו כשאתה מקורר. אי הנוחות עלולה להחמיר שכן האוזניים כבר חסומות בגלל הקור, אז אין דרך להשוות את לחץ האוויר. הדבר עשוי להוביל לזיהום באוזניים או לנפחיחות שעשויה להתפתח לבעיה חמורה יותר כמו איבוד השמיעה או נזק קבוע אחר לאוזן.

3. דבר שלא ידוע במיוחד, הוא שלאנשי הצוות יש מגורים פרטיים באזור מסוים במטוס. בדרך כלל זה חל על מטוסים שיוצאים לנסיעות ארוכות.
במהלך טיסות ארוכות, הצוות צריך לקחת הפסקה בשלב מסוים, ולכן מעצבי המטוס מצאו דרך למצוא קצת מקום עבורם בחלל המטוס, אבל באותו הזמן להשאיר כמה שיותר מקום עבור הנוסעים המשלמים. אותם חדרים בדרך כלל קטנים למדי והחלל שנוצר הוא די צפוף, אבל מספיק בהחלט בשביל אותם הצרכים הנדרשים. ברוב המטוסים של בואינג 777 ו-787 יש בדרך כלל גרם מדרגות סודי שמוביל לאזור המנוחה של הצוות.

הצוות לא עושה שימוש באותם תאים במהלך ההמראה או הנחיתה, אלא רק כאשר המטוס מצוי בגובה השיוט (הגובה המיטבי שלו). הנוסעים מוגבלים מכניסה לאזור זה, שכן הדבר תלוי בדרך בשימוש בקוד או סיסמא.אגב, התאים שונים ומשתנים בהתאם לעיצוב המטוס.

4. מטוסים נועדו ותוכננו לטוס במשך זמן רב עם מנוע פועל אחד בלבד.
מטוס דו-מנועי נועד לטוס במשך זמן רב עם מנוע פועל אחד בלבד. המטוס מסוגל להמריא ולנחות בעזרת מנוע אחד בלבד, כך שאובדן מנוע אינו בדרך כלל עניין רציני. אם המנועים נכשלים, טייסים מאומנים על איך להטיס את המטוס עם הפסד של מנוע ולמצוא את שדה התעופה הקרוב ביותר שבו הם יכולים לנחות.

מנועי המטוס נבנו כדי לעמוד ברוב הבעיות ולשרוד אותם. לדוגמה, אם מתרחשת שריפה במנוע, למטוסים יש מטפי כיבוי מובנים אשר הטייסים יכולים להפעיל מתא הטייס. בדרך כלל הפעולה מכבה את האש, אבל אם היא לא כבתה לחלוטין, מעטפת המנוע חסינה מאש ומסוגלת להחיל אותה ולהבטיח כי היא אינה תתפשט. רוב הנוסעים אינם מודעים בכלל לכישלונות במנועים משום שהטייסים מאומנים היטב בהתמודדות עם מצבים שכאלה, אלא אם כן, כמובן, המצב מחמיר ונשקפת סכנה אמיתית למטוס ולנוסעים.

5. בתא הטייס יש פתח מילוט אשר מספק לטייס יציאה מהמטוס במקרה חירום.
לנוסעים יש כמה יציאות חירום הזמינות להם ברחבי המטוס, אבל מה שלא בהכרח ידוע הוא שלטייסים עצמם יש פתח להימלט ממנו. פתח הבריחה ממוקם בנקודות שונות בהתאם לסוג המטוס. בחלק מן המטוסים, פתח המילוט נמצא בצד החלון שנפתח פנימה ומחליק למטה. ישנה תיבת אחסון עם חבל מעל החלון שבו הטייס יכול להשתמש כדי לטפס ולצאת מהמטוס. בכמה מטוסים ישנו פתח מילוט על גבי המטוס שלמעשה מהווה את האופציה היחידה ליציאה מתא הטייס. במטוסים מסוימים יש את שתי האפשרויות שהוזכרו למעלה כנקודות יציאה, במקרה שהמטוס ינחת על הצד ופתח המילוט בצד ייחסם.

6. את דלת השירותים במטוס ניתן לפתוח מבחוץ, גם לאחר שננעלה מבפנים.
לפעמים (כן, זה קורה), נוסעים מוצאים עצמם תקועים בתוך שירותי המטוס, והמשימה למצוא דרך לפתוח את הדלת נשענת על הדייל/דיילת. הדבר אפשרי בהחלט, מפני שבדלתות האסלה במטוס יש מנגנון מחוץ לדלת המאפשרת לה להיות נעולה. נעילת הדלת לאחר הכניסה לשירותים אינה אומרת שהיא אכן נעולה. דלת השירותים יכולה להיפתח מבחוץ. אז אף אחד לא באמת נעול בשירותים של המטוס, וזה תמיד יכול להיפתח. כל מה שיש לעשות זה להרים את הפאנל שעל דלת השירותים שבו כתוב "שירותים", מאחורי זה קיים מנגנון הנעילה. יש להחליק את תפס המנגנון שמאלה והדלת תיפתח. כמובן, שיטה זו צריכה לשמש רק בעת הצורך כדי לסייע לנוסע, או מטעמי ביטחון.

7. למזון המוגש בטיסות יש לפעמים טעם תפל. זה יכול לקרות בגלל שבלוטות הטעם הופכות למשותקות בעקבות הלחץ בתא המטוס.

אנשים בדרך כלל לא ממש מתרשמים מהארוחות אשר מוגשות במטוסים מפני שלעתים קרובות הטעם באמת תפל. אבל האמת היא, שהאוכל הוא לא בהכרח הבעיה. גם בלוטות הטעם תורמות לחוסר הטעם בארוחות במטוס. תוך כדי הטיסה, תחושת הטעם נפגעת כאשר בלוטות הטעם נוטות להתרוקן במהלך הטיסה. זה נותן לכל הארוחות שנאכל במהלך הטיסה טעם תפל/ללא טעם.

על פי מכון "פראונהופר", ארגון מחקרי שבסיסו בגרמניה, האוכל מושפע מהלחץ בסביבה ומגובה הים, והם גילו שאותן ארוחות נמצאו בעלות טעם שונה בסביבות אחרות. הם המשיכו לגלות כי יכולתו של אדם לטעום מליחות ומתיקות יורדת ב-30% לפחות בגלל גובהו (הגבוה של המטוס). הלחות במטוס גם כן בירידה והדבר מייבש את חיישני הטעם.

כאמור, הארוחות של חבורת התעופה אינן כולן בהכרח רעות, אבל האווירת במטוס מקשה על הנוסעים ליהנות מארוחותיהם.

8. החור הזעיר והבלתי מורגש בחלון המטוס מסדיר את לחץ האוויר בין החלונות ומשחרר אותם נקיים מערפל.
רוב האנשים מסתכלים על חלונות המטוס ולא מבחינים בשום תכונה או גורם יוצא דופן על החלון. אבל כן, ישנו חור זעיר, כמעט בלתי נראה בחלון מטוס שנקרא "חור נשימה". כשהמטוס טס גבוה יותר, הלחץ בפנים המטוס יורד. חלונות המטוס נוצרים באופן המאפשר להם לנהל את הלחץ. החלונות במטוס הם בדרך כלל שלושה פאנלים העשויים מחומר אקרילי. חלונית הזכוכית האמצעית היא זו עם החור בתוכה, והחלונית החיצונית אמורה לשאת את רוב לחץ האוויר.

מטרת אותם חורי נשימה היא לווסת את כמות הלחץ העובר בין השמשות הפנימיות והחיצוניות של החלון. במקרה יוצא דופן, בו החלונית החיצונית נכשלת, החלונית האמצעית משתלטת ויכולה להתמודד עם הלחץ בכוחות עצמה. חור הנשימה גם מסייע לשמור על חלונות ללא ערפל על ידי שחרור לחות דרך אותו החור.

9. למסכות החמצן במטוס יש מספיק חמצן כדי להחזיק בין 12 ל-15 דקות, במהלכן חייב הטייס לגרום למטוס לרדת לגובה המותאם לנשימה רגילה.
מסכות חמצן הם גורם חיוני במטוסים שכן הן מסייעות במקרה של אובדן לחץ בחלל המטוס. מכיוון שמטוסים ממריאים לגובה רב, האוויר הופך להיות "רזה" ורמת החמצן יורדת לגובה נמוך למדי. לכן, המטוס בנוי כדי לשמור על הלחץ בתוכו ברמה נסבלת, אבל אם מסיבה כלשהי הלחץ ממשיך לרדת, מסכות החמצן יירדו מן התקרה והנוסעים יונחו לשים אותם עד הטייס יצליח להביא את המטוס לגובה המתאים לנשימה רגילה.

10. כלי הטיס "קופסה שחורה" תוכנן ונועד לעמוד בפני ההשפעה של 3,400 Gs וטמפרטורות של מעל 2,000 מעלות צלזיוס.
"קופסה שחורה" הוא מקליט נתוני טיסה אשר מאחסן מידע על שיחות בין אנשי הצוות ובקרת התנועה האווירית, בקרת הטיסה, וכן מידע טכני על הביצועים של המטוס. הקופסה מורכבת משכבה דקה של אלומיניום ושכבת אינץ 'אחת של בידוד בטמפרטורה גבוהה. אות הקופסה לא יכול להיות מזוהה על ידי האוזן האנושית, אבל ניתן למצוא בקלות על ידי סונר (מכשיר לגילוי עצמים בים).

בנוסף, הקופסה השחורה בנויה לעמוד בכל התרסקות. הקופסה מתוכננת לעמוד בפני כוח הכבידה של פי 3,400 פעמים, וצריכה לעמוד גם בפני אש שאורכה עד 2000 מעלות צלזיוס למשך שעה. המשואה של הקופסה מסוגלת לפלוט אות בכל שנייה במשך שלושים יום, גם כאשר היא נמצאת במרחק של 20,000 רגל מתחת לים.

תמונה: קהונה

למעלה מ- 125,000 ישראלים חצו את הגבול במעבר מנחם בגין באילת לעבר מרחבי סיני. ניתן לומר שהמחסום נפרץ' ,תרתי משמע, וכי והפעם באמת עברו כמויות רציניות של ישראלים אשר נהנו מחופשה חלומית ללא חשש.

על פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר הישראלים שחצו את מעבר גבול טאבה מתחילת השנה, גבוה בכמעט 150% (!) מהמספר בתקופה המקבילה אשתקד. והמספרים רקק ממשיכים לעלות. הגידול הזה, מעבר לעובדה המשמחת שהוא מקיץ את חופי סיני מהתרדמת שלהם, מחזיר אליהם גם אנשים שלא ביקרו בהם המון שנים, ומושך גם אנשים חדשים, כאלה שלא היו בסיני מעולם.

על חופי סיני אין באמת צורך להרחיב את הדיבור. מפרץ ים סוף במלוא הדרו ומבחר של מלונות, בעיקר בדהב ושארם, חושות ומבנים עם מזגן ושירותים. המחירים זולים מאוד, בעיקר של המלונות ( החושות התייקרו במקצת – על כך נדבר על זה בהמשך) ולכן אם אנחנו מחשבים את עלות החופשה למשפחה, נקבל עלות שהיא הרבה פחות מחצי העלות של איי יוון, קפריסין, וכמובן אילת.

כדי להתחיל חופשה בסיני צריך לדעת כמה דברים בסיסיים:

מעבר הגבול

במעבר הגבול בטאבה יש צורך לשלם מס מעבר בצד הישראלי של 106 ש"ח ובצד המצרי של 400 לירות מצריות ( שהם שווי ערך ל 100 שח) . את התשלום בצד המצרי מבצעים לאחר ביקורת הגבולות וכבר בנמצאים במונית. כדאי להצטייד בלירות מצריות – במעבר הגבול מיד לפני ביקרות הדרכונים בצד המצרי ניתן להחליף שקלים ללירות מצריות.

מותר להעביר בקבוק משקה חריף אלכוהול לכל בנאדם וכדאי להצטייד בבקבוק במעבר הגבול בדיוטי פרי בטאבה,מפני סיני כמעט ולא מוכרים אלכוהול. תוכלו למצוא בירה במספר קמפים.

סים וקליטה

בעיקרון אין קליטה בסיני למעט כמה גבעות ואולי קליטה חלשה בביר סוויר. ברוב הקמפים יש wifi אבל בתקופות הלחץ ובחגים הווי פי קורס ולא עובד. לשם כך מומלץ להצטייד בסים מקומי. ניתן לרכוש סים מקומי בשוק שנקרא taba market מיד לפני העלייה למונית. ניתן לקנות סים מצרי 1 GB עד 6 GB.

מעבר עם רכב

ניתן בהחלט לעבור עם רכב, אך צריכים להיות מוכנים לכך. לחצו כאן לקריאת כל הפרטים למעבר עם רכב.

חושות

סונדוס קמפ למשפחות וילדים – חוף אל מחש

סונדוס קמפ ממוקם באל מחש כעשר דקות נסיעה אחרי ביר סוויר וכ – 35 דק' נסיעה מהגבול. סונדוס ממוקם ליד מפרץ בוואקי. בסונדוס שורת חושות נהדרת עם קו ראשון על המים ומבנים עם מזגן ושירותים. האוכל מצוין ומגיע מהר מאוד. בסונדוס יש פעילות של קייט סרף והרבה משפחות עם ילדים. שירותים ציבוריים נקיים מאוד.

מחירים לחושה החל מ- 50 ש"ח לבנאדם בחושה כולל ארוחת בוקר ועד ל 70 ש"ח לבנאדם בחושה בתקופות השיא. חשוב לציין כי בסונודס קמפ הכל מתומחר בשקלים וזה קצת מייקר את העלויות. לדוגמה : דג עולה 50 שח, מיץ גויאבות 4 ש"ח , מים 4 שח.

במידה ותרצו לשלם בלירות מצריות יתנו לכם שער מגוחך להעברה לשקלים וגם שם ירוויחו עליכם. אבל בסך הכל מקום נהדר נקי ומאוד ידידותי למשפחות.

EDEN BEACH CAMP –

צמוד לסונדוס על רצועת אל מחש. על החוף עם חושות גדולות יותר. חושה למשפחה תעלה כ 150 ש"ח והתשלום יהיה על 3 אנשים . מעבר ל 3 לא אכפת להם כמה אנשים יהיו בחושה. המסעדה גדולה וטובה ויש מרחק סביר בין החושות למרות שאין הרבה חושות ממש על המים.

לינק להזמנת החושה

מלונות

בסיני מלונות לכל כיס ולכל הרכב. רוב המלונות הם באיזור נואיבה או דהב. ניתן להדרים עד לשארם אבל קחו בחשבון כי מדובר בנסיעה ש לכ- 3 שעות.

קורל ריזורט –

אתר הנופש קורל ריזורט משתרע על שטח גדול, בין פרחים ועצי דקל הפזורים על מרבדי דשא ירוק, וביניהם שבילים המוליכים אל חוף פרטי רחב ידיים אשר במרכזו גשר עץ, שנכנס אל תוך המים ומאפשר גישה קלה ונוחה אליהם. המלון נמצא קרוב לעיר נואיבה והמרחק הקצר מאפשר טיולים רגליים גם לעיר עצמה ולמה שיש לה להציע, מעבר לחופים וים. בחוף הים הפרטי של המלון, המשתרע לאורך כ-200 מטרים, פזורים על חול לבן מאות כיסאות ושמשיות והמרחק שלו מהכביש מאפשר ניתוק מושלם והתמזגות טוטאלית עם הטבע הפראי של חופי הים האדום.

לינק להזמנת המלון

פלאיה ביץ' –

מלון לה-פלאיה, בין טאבה לנואיבה. מוגדר כמלון חמישה כוכבים. הוא משקיף על הנוף המרהיב של הים האדום ושל מפרץ אילת, וכולל 440 סוויטות וחדרי אירוח אלגנטיים עם טרסה פרטית. מקום האירוח מציע 2 בריכות חיצוניות, חוף פרטי, חמאם טורקי וחדר כושר. כל החדרים מודרניים וממוזגים. המרפסות בחלק מהחדרים משקיפות אל נוף פנורמי של מפרץ אילת. כל החדרים המפוארים כוללים מרפסת או טרסה.

לינק להזמנת המלון

מתחם טאבה הייטס –

מתחם גדול של מספר מלונות 4-5 כוכבים. ניתן להנות מכל העולמות במתחם הזה גם חדר נוח במלון ובריכה, גם 3 ארוחות ביום וגם חוף נוח עם אירוח בדואי.

לינק להזמנת מלון במתחם

כמו שבוודאי כבר הבנתם, סיני מציעה הרבה יותר מחופים מוזהבים ורביצה על ערסלים מול הים האדום: אפשרויות לפעילויות ימיות, טיולים וגם מרכזים עירוניים שוקקי חיים. חופשה בסיני – החופשה המושלמת.

תמונה: depositphotos

הישראלים חוזרים לסיני, ובגדול. אין הרבה מקומות כאלה שמסוגלים לנתק אותנו לגמרי משגרת החיים ולזרוק אותנו למצב של חופש אמיתי. לחלק זה הים והחול הלבן, לאחרים אלה הנופים התת-מימיים הנדירים ביופיים, ויש מי שיורד לסיני בשביל הנופים המדהימים הנשקפים מכל מרפסת של חדר מלון אקראי. סיני היא ללא ספק אחד היעדים היפים ומוצלחים לחופשה של ממש.

טיול בסיני עם הרכב הפרטי מאפשר התניידות בתוך סיני ביתר קלות ללא תלות במוניות, ומבלי שתצטרכו להעביר את הציוד שלכם ממקום למקום. יש לכך לא מעט יתרונות ומעט חסרונות כפי שמוסבר בהמשך (בעיקר הזמן שלוקח להעביר את הרכב, כשעה יותר בהלוך ובחזור). לאחר שתסיימו את כל שלבי המעבר תוכלו להיות חופשיים לנוע לכל מקום בקצב שלכם.

כדאי לקרוא היטב את כל הפרטים לגבי מה מותר ומה אסור, מה צריך להביא ומה צריך לעשות כדי שלא תופתעו בעת מעבר הגבול לסיני.

רכב שאפשר להעביר:

רכב אשר ברשיון מופיע כי סוג הרכב הוא "פרטי" או "משא אחוד" אשר בעליו נוכח ברכב. אם בעל הרכב אינו נוכח: אפשר להעביר את הרכב בתנאי שיש ייפוי כוח מבעל הרכב. האישור נדרש בצד הישראלי של הגבול בעת קבלת אישור המכס. לרכב בבעלות פרטית נדרש ייפוי כח של בעל הרכב המאשר להוציא את הרכב למצרים. ייפוי הכח חייב להיות מאושר על ידי עורך דין (לא חובה נוטריון). לרכב בבעלות חברה (כולל רכב שכור או רכב ליסינג): יש להביא יפוי כח חתום על ידי נציג החברה על נייר רשמי של החברה. ייפוי הכח חייב להיות מאושר על ידי עורך דין (לא חובה נוטריון).

ייפוי הכוח צריך לכלול את:

שם + מספר ת.ז של בעל הרכב. הרשאה מטעמו של בעל הרכב למיופה הכוח להעברת הרכב, כתובה בבירור, כולל שם מלא של מיופה הכוח, מספר תעודת זהות ומספר דרכון. האישור נדרש עקרונית רק בצד הישראלי של הגבול, כאשר מקבלים את אישור המכס, אולם מומלץ מאד שהאישורים הללו יהיו מתורגמים גם לאנגלית מאחר שגם בצד המצרי עשויים לדרוש לראות אותם.

נסיעה עם רכב מעניקה נוחות כמו בכל מקום, המעבר אינו מסובך במיוחד אם כי זה לוקח יותר זמן ממעבר רגלי. אבל! חשוב להכיר את הפרטים, להתכונן למעבר ולנהיגה בסיני. אתם נוסעים לארץ אחרת בה מנהגי הנהיגה שונים מאוד והדרכים שונות מהמוכר לכם. חשוב להכיר את הפרטים בעיקר על מנת למנוע בעיות במעבר ולנהוג באופן בטוח. יש כבישים בהם הנהיגה בלילה מאוד מסוכנת. יש מקומות בהם יהיה קשה לכם לנווט ולמצוא את המקום. הכל אפשרי אבל חובה לדעת לקראת מה אתם הולכים. אם אתם נוסעים ללא הכנה מתאימה אתם עלולים לסכן את חייכם בתאונה.

חשוב לנהוג בזהירות יתר. הכבישים הראשיים טובים למדי למעט כמה קטעים אשר עשויים להיות בשיפוץ. סעו בזהירות! תרבות הנהיגה בסיני אינה כמו זאת בישראל. זו אינה ביקורת על תרבות הנהיגה בסיני וגם לא מחמאה לתרבות הנהיגה בישראל. זה פשוט שונה מאד ויכול להיות מאוד מסוכן ולכן יש להיזהר! כדאי מאד להימנע מנהיגה בכבישים הראשיים בלילה. במיוחד מדרום לנואיבה אבל לא רק. רוב הכבישים הראשיים חשוכים מאוד בלילה ללא כל סימון. הנהגים עוקפים באופן חסר אחריות גם ללא שדה ראייה, מתעלמים מקו הפרדה רציף. יש רכבים שנוסעים עם אור אחד וזה כאמור מאד מסוכן. בין נואיבה לדהב יש קטע כביש שנמצא בשיפוץ. זה מגיע ללא כל שילוט, תאורה או אזהרה. יש מקומות עם חול על הכביש. הימנעו מנסיעה בלילה במיוחד מדרום לנואיבה. קטעי כביש בשיפוץ עלולים לצוץ בכל מקום.

יש לוודא שהרכב נקי מנשק ותחמושת לרבות תרסיס גז מדמיע. עדיף גם לא להביא סכינים מכל סוג שהוא. אין להביא מיכלי גז לגזיות. מומלץ להוציא מהרכב כל מה שאתם לא חייבים לקחת לדרך. המצרים עורכים ברכב חיפוש דקדקני ופותחים כל תא, בודקים כל חפץ קטן. לכן על מנת לחסוך זמן והסברים כדאי להשאיר בבית כל דבר שיש ברכב אשר אינו הכרחי לנסיעה. כדאי מאד לוודא שהרכב תקין וכי יש לכם גלגל נוסף למקרה תקר וכלים כדי להחליף גלגל במקרה כזה.

ביטוח. ביטוח הרכב הישראלי אינו תקף בסיני. רוכשים ביטוח "חובה" בצד המצרי בעלות של 170 לי"מ. אם רוצים ביטוח מקיף יש לעשות זאת בארץ. (בד"כ זה יקר, שווה לבדוק מה העלות בחברת הביטוח שלכם ולקבל החלטה). אפשר גם לרכוש ביטוח מקיף בצד הישראלי של הגבול, בדלפק בו מתרגמים את הרשיון.

עלות הביטוח המקיף לרכב פרטי במעבר הגבול:

*עד 4 ימים: 365 ש“ח.
*5 ימים: 455 ש“ח.
*6 ימים: 545 ש“ח.
*7 ימים: 635 ש“ח.
*מ-8 ימים עד 10 ימים: תוספת של 15 ש“ח ליום.

בסה“כ יש למעבר עם רכב יתרונות רבים אולם יש דברים אליהם צריך לשים לב כמו נסיעה בלילה, ניווט והגעה למקומות לא מוכרים. יש לנקוט בזהירות יתרה בנהיגה, במיוחד בלילה. המעבר עם רכב אפשרי 24 שעות ביממה מעבר הגבול פתוח 24 שעות כל השנה למעט משעות הצהריים בערב יום כיפור עד מוצאי יום כיפור וכן יום אחד בתחילת בחג הקורבן המוסלמי. רכב שאפשר להעביר רכב מסוג "פרטי" או "משא אחוד" (ראו ברשיון הרכב את סוג הרכב) שבעליו נוכח ברכב. נכון לאוקטובר 2017 ידוע כי המצרים לא מאפשרים להעביר אופנועים. רכב שאי אפשר להעביר "מסחרי", "דיזל", "פתוח", "מיניבוס זעיר", "אוטובוס" ורכב המונע בגז. לאחרונה יש כמה דיווחים על כך שרכב המונע בגז עבר ללא בעיה. אולם כל הידוע לנו זה אסור. רכב 4X4 לא יכול לעבור אא"כ הוצאתם אישור מיוחד מראש בקונסוליה המצרית בישראל. תהליך כזה לוקח כחודש וחצי. פרטים במשרדי מ.מ.ס.י. או בקונסוליה. אי אפשר לעבור עם אופנוע.

*** שימו לב! *** לאחרונה המצרים אינם מאפשרים לעבור עם מצלמת דרך המקליטה את הנסיעה בקדמת הרכב או בחלקו האחורי. לא אמורה להיות כל בעיה עם ”מוביל איי“. עשו עם זה בעיות לזמן קצר אך העניין סודר בתיאום בין מנהל מעבר הגבול הישראלי למצרי. אם בעל הרכב אינו נוכח ברכב יש להביא ייפוי כוח מבעל הרכב מאושר ע“י עו“ד. לא צריך נוטריון אלא כל עו“ד. בייפוי הכוח יש לרשום את שם בעל הרכב, מספר תעודת הזהות שלו וכן כי בעל הרכב מאשר להעביר את הרכב. יש לכלול מספר רכב, שמו של מיופה הכוח, מספר הזהות ומספר הדרכון שלו. לא קיים טופס או נוסח אחיד לייפוי כוח. כל עו“ד מתחיל יודע לנסח ייפוי כוח כזה. האישור נדרש בצד הישראלי של הגבול בעת קבלת אישור המכס.

טיפ: בעמדות השונות בהן עוברים עם הרכב עשויים לבקש טיפ. בדרך כלל זה קורה רק בעמדה של החלפת המספרים של הרכב. כדאי להכין מראש כמה שטרות של 5-10 לי"מ, אם אתם רוצים ולתת למתקין המספרים. הבודקים בדרך כלל יגידו ”מתנה“ או ירמזו לכם בדרכים שונות. כדאי לדעת כי אתם לא חייבים לתת טיפ. אם אתם לא רוצים לתת טיפ, אפשר פשוט להגיד להם No או סתם לחייך, להתעלם ולהמשיך הלאה. במכס לא מבקשים טיפ – לעולם לא לתת טיפ אם לא ביקשו מכם. אם בכל זאת מתעקשים אתכם על טיפ וגורמים לכם להרגיש לא נוח, פשוט תתעלמו. אין כל סיבה לדאגה. כלום לא יקרה, הם יבינו ויוותרו.

כסף מצרי: יש להכין כסף מצרי מזומן לכל העמדות שיתוארו להלן. לא מומלץ להחליף בצד הישראלי. בצד המצרי אחרי עמדת השיקוף הציוד ולפני ביקורת הדרכונים יש בנק וכספומט. אפשר להחליף שם ועדיף להשתמש בכספומט, שער החליפין שם בדרך כלל טוב יותר.

עם ההגעה לצד המצרי יש להיצמד לימין הדרך, יכוונו אתכם לעמדת בידוק הרכב והציוד במבנה קטן מימין. פורקים את כל מה שיש ברכב ושמים על מכונת השיקוף. הציוד יעבור שיקוף והרכב עצמו ייבדק בנפרד. מומלץ כי תעמדו ליד הבודקים ותפקחו על מה שהם עושים. הבודקים עושים בדיקה מדוקדקת של כל החפצים ברכב. בסיום הבדיקה מקבלים מהבודק אישור אותו הם מכנים ”פתק קטן“, יש להציגו בהמשך.

תשלום אגרה במעבר ממצרים. לאחר היציאה ממתחם הגבול תגיעו לעמדה בה משלמים אגרה (כ-900 מטר קדימה בצד ימין, יש להיצמד למסלול הימני). שם משלמים 200 לירות אגרה על הרכב וגם 400 לירות על כל אדם ברכב. טיפ לנותני השירות בעמדות השונות בד“כ בבניין הראשי היכן שמקבלים את הרישיון המצרי וגם בעת החלפת המספרים יבקשו מכם טיפ. הם יגידו ”מתנה“ או ירמזו לכם בדרכים שונות. כדאי לדעת כי אתם לא חייבים לתת טיפ. בקשת טיפ היא מנהג המקום ואין סיבה להתרגש מכך. אם אתם לא רוצים לתת טיפ – הכי נכון זה להתעלם. הם ירמזו לכם שוב ושוב עד שיוותרו. שום דבר רע לא יקרה. אם לא רוצים לתת טיפ אפשר גם לומר ”בָּס, מָאמְנוּ חָבִּיבִּי“ (”מספיק, אסור חביבי“). או סתם לחייך, להתעלם ולהמשיך הלאה. הם יבינו היטב. אם אתם רוצים לתת טיפ או סתם מרגישים לא נוח לסרב, תוכלו להכין מראש כמה שטרות של 10 לי"מ. 10 לירות זה בערך 2 ש“ח. במקרה כזה תנו 10-20 לירות פעם אחת בכל אחד משני החדרים האחרונים. במכס לא מבקשים טיפ. לא לתת טיפ אם לא ביקשו מכם. אם לא מתאים לכם לתת טיפ אל תתנו. אם נתתם, אין שום סיבה לתת יותר. אם החבר‘ה שם מתעקשים על טיפ או רומזים שזה לא מספיק פשוט תתעלמו. אין כל סיבה לדאגה. כלום לא יקרה. הם יבינו ויוותרו.

ניווט. הניווט על הכבישים הראשיים אינו בעיה, אולם אם תרצו להיכנס לערים או לחופים ולמקומות לא מוכרים תצטרכו לדעת איך להגיע. אפשר להשתמש ב-Google Map, לא צריך אינטרנט אבל צריך להוריד את המפות מראש. אפשר גם עם האפליקציה Maps.me לאחר הורדת המפות מראש. אם אתם רוצים דווקא Waze תצטרכו לרכוש קודם כרטיס SIM מקומי. איך למצוא את החוף? אם אתם מגיעים מהארץ בלילה ואתם לא מכירים היכן החוף שאליו אתם נוסעים אזי אתם חייבים להשתמש במפה או באמצעי ניווט כמו מפות של גוגל. אחרת יהיה קשה מאד למצוא את החוף. אם הגישה לחוף שלכם היא מהכביש הראשי (ככה זה באזור ביר סוויר, מחש וראס השטן) כדאי לדעת כי רוב החופים לא מסומנים בשלט ברור ובתאורה על הכביש הראשי. גם אם יש שלט עם שם החוף, בלילה רוב הסיכויים שלא תראו את השלט. לא תמיד יהיה את מי לשאול, במיוחד על הכביש הראשי.

משטרה מקומית. יש לפעמים מכמונות מהירות, זה לא מאד נפוץ אך קיים. הקנס על חריגה מהמהירות המותרת 300 לירות. צריך שיהיה ברכב מטפה לכיבוי אש. נדיר שבודקים. אם אין לכם וייבדקו, הקנס 50 לירות. מחסומי דרכים כאשר מגיעים למחסום יש להאט ולהמתין בסבלנות בצד ימין לאפשרות לעבור. בד“כ לא יעצרו אתכם במחסום – פשוט עוברים בנסיעה איטית אלא אם כן סימנו לכם לעצור. פיתחו את החלון ובלילה הדליקו אור פנימי. אם לא סימנו לכם לעצור אפשר להמשיך. אם הגעתם למחסום וממול יש רכב הנמצא בבדיקה או רכב בנסיעה, המתינו בסבלנות עד שיתאפשר לכם לעבור. תקלות ברכב יש מוסכים בנואיבה, בדהב ובשארם. אם נתקעתם על הכביש הראשי כדאי מאד לסמן את עצמכם. אם אפשר רדו מהדרך. אם נתקעתם בלילה כדאי מאד להתרחק מהדרך ככל שניתן ולסמן את עצמכם באור. האזור חשוך מאד וזה מסוכן.

לסיכום, להעברת רכב יש את כל היתרונות שאתם יכולים לחשוב עליהם… הרכב איתכם, לא צריך להעביר ציוד ביד או לשלם למונית. אפשר לנוע ממקום למקום ללא תלות במונית או בשותפים לנסיעה. מבחינה כלכלית, אם תתכננו נכון את כמות הדלק במיכל שלכם, תוכלו להיכנס לסיני עם מיכל דלק יחסית ריק ולמלא בסיני. מחיר הדלק שם כרבע ממחירו בארץ. זה אומר שמילוי מיכל דלק אחד מכסה כמעט את כל העלות של העברת הרכב.


עיקרי הדברים נלקחו מקבוצת הפייסבוק 'אוהבי סיני' (Sinai Lovers).

תמונה: depositphotos

יש מסביב כל כך הרבה סדרות: חדשות, ישנות, קלאסיקות, מצחיקות, מרגשות – ואת כולן "חובה" לראות. כדי לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ריכזנו רשימה של 10 סדרות מומלצות שאתם באמת צריכים להוסיף לרשימת הצפייה שלכם.

אטלנטה

הסדרה של דונלד גלובר נהייתה מדוברת מאוד עם העונה השנייה שלה, ואם עוד לא ראיתם אז זו הזדמנות טובה להשלים סדרה נדירה. למה נדירה? כי האווירה שבה מתנהלות הדמויות המרכזיות – ראפר בשם פייפר בוי שנמצא בעלייה, בן דודו ארן שמנהל אותו (גלובר) וחברם המוזר דריוס – אווירה הנטועה היטב במקומיות האטלנטית, עם יריות שנשמעות ברקע ומציאות בה הסיכון למות מנשק חם הוא יומיומי, מורגש גם כשהוא לא בהכרח מוחשי. "אטלנטה" בוחנת גבולות בתכנים בהם היא עוסקת, ואפרו-אמריקאים מעולם לא נראו על המסך בצורה שכזאת.

בית הנייר

"בית הנייר" שודרה בספרד במאי 2017 כעונה אחת, שנטפליקס בחרה לפצל לשניים. העלילה עוסקת באדם מסתורי המכונה "הפרופסור", גאון מטורף שאוסף סביבו חבורה של אנשים מוכשרים (אך חולי רוח) לשוד הכי גדול בהיסטוריה במטבעה המלכותית של ספרד. החבורה מסתגרת במבנה המרשים עם בני ערובה ומתחמנת את המשטרה בדרכים מסוכנות שיכולות להסתיים באסון גדול או ניצחון מזהיר. אין באמצע. לפרופסור יש שני תנאים להצלחת המבצע: לחבורת השודדים שלו אסור לרקום מערכות יחסים עם פורצים אחרים בקבוצה ואסור להם לדעת את שמם האמיתי. נכון, זה נשמע כמו קלישאה נוראית, אבל איכשהו זה ממש לא. השפה העיצובית, הפסקול, הדיאלוגים השנונים, תצוגות המשחק של הקאסט המעולה ומעל לכל הבימוי המרהיב הופכים את הסדרה הזאת למותחן קצבי וכיפי – מושלם לאוהבי האקשן.

ריק ומורטי

ז'אנר המדע הבדיוני מספק סדרה עם נקודת מוצא פשוטה: ילד קטן וספק-רפה-שכל יוצא ביחד עם סבו, מדען מטורף ושתיין, להרפתקאות ביקומים מקבילים, וביחד הם מצילים את העולם ואת עצמם מדי שבוע. לכאורה, לא משהו שלא ראינו כבר בצורה כזאת או אחרת בעשרות סדרות אחרות; אבל יוצרי הסדרה הפכו את הרעיון הבסיסי הזה למגרש משחקים ציני ודי מופרע. פרקים מהודקים של 22 דקות רועשות ודחוסות אשר ממיסות את המוח של הצופים. הכתיבה הנהדרת, ותשומת הלב לדברים הקטנים בשילוב של הטירוף האקראי של היוצרים מספקים לנו את אחת מהסדרות הטובות ביותר של השנים האחרונות.

האמריקאים

"האמריקאים" של רשת FX תספק לכם שש עונות מפנקות שמספרות סיפור שלם – מההתחלה ועד הסוף. העלילה מתרחשת בשנות ה-80 ועוקבת אחר קורותיהם של בני משפחת ג'נינגס – אימא אליזבת' (קארי ראסל), אבא פיל (מת'יו ריס) והילדים פייג' והנרי – שמתגוררים בפרוור של וושינגטון הבירה. לכאורה, משפחה יפה ורגילה; בפועל, אליזבת ופיל הם לא סוכני הנסיעות הנחמדים שהם טוענים שהם, אלא מרגלים סובייטים, שתולים בחברה האמריקאית. מפעיליהם שולחים אותם למשימות מסוכנות שמטרתן למנוע מהמלחמה הקרה להתלקח. מה שמפריד בינם לבין חשיפה ומוות הוא פאות אייטיזיות, אך בעיקר עצבים מברזל וכישורי אלימות סופר מרשימים.

פארגו

כמו הסרט המקורי של האחים כהן (הנמנים עם מפיקי הסדרה), הסדרה מסוג דרמת הפשע עוסקת באנשים רגילים שמסתבכים בטעות עם האנשים הלא נכונים ומתגלגלים לקומדיה של טעויות בלתי נגמרות. זה לפעמים מצחיק, לפעמים נוגע ללב, ותמיד חד באופן מאוד כהני.

שלוש העונות עמוסות בכוכבים (בילי בוב ת'ורנטון ומרטין פרידמן בעונה הראשונה, קירסטן דנסט ופטריק ווילסון בשנייה, יואן מקגרגור בשלישית) וכל אחת מהן מתרחשת בשנה אחרת, אבל כולן חולקות עולם ערכים ורעיון מרכזי משותף – על פי מה פועל עיקרון השכר והעונש? למה אנשים פשוטים מסתבכים בצרות? אם האדם טוב או רע מטבעו? מה מקומו של אלוהים בעולם האדם? מומלץ בין היתר לפילוסופים שבינינו.

בוג'ק הורסמן

הסדרה עוסקת בבוג'ק הורסמן (קולו של וויל ארנט) – כשמו כן הוא: סוס אדם – שמבלה את ימיו בשתייה אינטנסיבית ובאכילת ג'אנק. למרבה המזל, יש לו כסף לעשות זאת כל עוד יהיה חפץ בכך. בשנות ה־90 כיכב הורסמן בסיטקום המתקתק "Horsin' Around" (פרודיה כללית על הסדרות המובילות באותה התקופה) ובעזרתה התעשר. מובן שהוא מעוניין בקאמבק, מובן שהוא מנהל מערכת יחסים מורכבת עם הסוכנת/חברה/אקסית שלו (איימי סדאריס, חתולה), מובן שיש לו נמסיס, אשר משוכנע שהורסמן הוא החבר הכי טוב שלו (פול פ. טומקינס, גולדן רטריבר), ומובן שהנרקיסיזם שלו מרקיע שחקים לרמות שלא נראו על המסך כבר הרבה מאוד זמן.

קומיוניטי

הסדרה עוסקת בקולג' קהילתי בארצות הברית – המוסד האקדמי שמאגד את הנשורת האמריקאית, כזה שעצם ההשתייכות אליו הופכת אדם אוטומטית ללוזר. כבר בדקה הראשונה מבהיר הדיקן ש"זה המקום שנועד ללא יוצלחים מסוגכם", ולאט לאט אנו נחשפים למקבץ מרשים של מפסידנים, שהגורל נידה אותם וקיבץ אותם תחת מסגרת אחת: קבוצת לימוד לשיעורי ספרדית. זה מתחיל בראש הקבוצה ג'ף ווינגר, עורך דין תחמן ומפוקפק, נמשך בעאבד הפלסטיני, חסר המודעות החברתית וקורבן של תרבות פופולרית, ומסתיים בסניור צ'אנג, כנראה המורה הכי פסיכוטי שנראה אי פעם על המסך. כולם מסורים למוזרותם ללא חשש וללא היסוס, ומתנהגים בהתאם. מה שמבדיל את "קומיוניטי" מסדרות טלוויזיה אחרות שמתעסקות בלוזרים הוא שבמרכזה עומדים קורבנות תעשיית הבידור הפופולרי, הלא הם הצופים עצמם. לפעמים זה מאולץ, לרוב זה אינטליגנטי.

סמוך על סול

אמנם היא לא מסעירה באופן מופגן כמו הסדרה האם שלה, "שובר שורות", אבל היא מדוקדקת, סבלנית ושקטה, מה שהופך אותה למושלמת ושלמה. העשייה בה היא מפגן אדיר של עליונות טלוויזיונית – משחק נהדר של כולם, צילום יפהפה, עריכה ובימוי מבריקים שמצליחים להעביר סיפור גם לאורך דקות ארוכות ללא מילים. במסגרת הפסגות הללו הציגה הסדרה את כמה מהשיאים הדרמטיים ביותר שלה, וגם כמה מעללים של הגיבור שהקשו על נפשנו, אבל מלאכת המחשבת של היוצרים וינס גיליגן ופיטר גולד הפכה את התמהיל הזה לאיכותי ביותר.

ווסטוורלד

למה כדאי לצפות בסדרה? כי מישהו הגשים את הפנטזיה שלכם (אוקיי, של כולנו. זה אנושי) – מקום שבו אפשר לעשות כל מה שרוצים, בלי שיהיו לזה השלכות. בווסטוורלד, המקום שמאוכלס בבני אדם מלאכותיים, מותר להשתמש באלימות ברוטלית, לאנוס, לרצוח ועוד כמה דברים שבטוח מופיעים בעשרת הדברות. והכל מצופה בתפאורה של המערב הפרוע, כמה מתאים. וכן, אתם בטח לא תופתעו לגלות שיש טוויסט בעלילה ושלא הכל פשוט כמו שזה נראה.

מר רובוט

סדרת המתח ההאקרית "מר רובוט" לא נטולת פגמים, אבל היא מפצה עליהם באלימות, פסקול רצחני, בימוי מסוגנן וסיפור סוחף במיוחד. אליוט, גיבור הסדרה, הוא האקר עם יכולות חברתיות די לוקות בחסר שמצטרף לקבוצת האקרים מהפכניים שנלחמים בבנקים. ומה הדבר שכולנו שונאים? נכון, בנקים. המון דרמה ומתח יש בסדרה הזאת ואתם תחושו את הסכנה גם עד לכורסה הנוחה והבטוחה שלכם בסלון. קשה להיזכר בסדרה בדיונית אחרת בערוץ טלוויזיה אמריקאי מרכזי שחשפה אידיאולוגיה כל כך אנטי ממסדית, אנטי תאגידית ואנטי קפיטלסטית כמו "מר רובוט". בסדרה יש מאפיינים של הסרט "מועדון קרב", והסדרה נטלה מסרט הפולחן ההוא לא רק את הערכים והאווירה אלא גם את התפנית העלילתית העיקרית, עליה לא נרחיב כמובן.

תמונה: depositphotos

יום כיפור הגיע, ורבים מאיתנו מתכננים ומתכוננים לצום של 25 שעות בדרך הטובה ביותר שאנחנו מכירים – אוכלים כמה שיותר, שותים כוס קפה אחרונה, קובעים עם החברים לצאת לטייל עד השעות הקטנות של הלילה ועוד.

סביר להניח שעושים את אותן הפעולות כבר במשך שנים רבות, מבלי לעצור לרגע ולחשוב שאולי, רק אולי, אלו בדיוק הדברים שגורמים לאותו קושי עצום במהלך הצום. אז אם אתם רוצים שהשנה הצום יעבור קצת יותר בקלות, הנה כמה טיפים שבוודאי לא יזיק לשמוע.

1. הימנעו ממאכלים מלוחים, מתוקים או חריפים לפני הצום
מומלץ לאכול מזון תפל ככל הניתן לפני הצום משום שהתבלינים שתוסיפו עלולים להקשות עליכם במהלכו. מלח ותבלינים חריפים יגרמו לכם לרצות לשתות יותר, וכך גם לגבי סוכר. על כן מומלץ להימנע גם ממזונות מעובדים או משומרים, כמו מלפפונים חמוצים, רסק עגבניות או דג טונה בפחית. גם את כוס הקפה האחרונה מומלץ שתמירו בכוס מיץ טבעי, שכן הקפאין מייבש את הגוף.

2. שתו הרבה מים במהלך היום לפני הצום
רובנו לא שותים מספיק מים במהלך היום, אך בעוד שביום רגיל אנחנו יכולים לשתות מים בכל רגע שיתחשק לנו, ביום כיפור אסור לנו לפספס את ההזדמנות לשמור על גופנו מלא בנוזלים. רוב תחושות אי הנוחות שאנו סובלים מהן במהלך הצום נובעות מהתייבשות ולאו דווקא מרעב, ולכן מומלץ לשתות כמה שיותר לפני תחילתו לאורך כל היום ובזמן הארוחה המפסקת.

3. הימנעו מארוחה גדולה מדי לפני תחילת הצום
ארוחה מפסקת שנראית יותר כמו סעודה יכולה להוביל לתחושות חוסר נוחות במהלך הצום. על מנת לעכל מזון הגוף זקוק לנוזלים, והמצרך הזה הופך ליקר עבור הגוף כשאנו נמנעים משתייה. כפי שצוין, רוב תחושות אי הנוחות שמתלוות לצום מגיעות כתוצאה מאיבוד נוזלים, לכן חשוב שתמנעו מגופכם פעולות שעשויות לגרום לו לאבד את כל האספקה שלו במהירות. אכלו ארוחה באופן שבו הייתם אוכלים ביום רגיל כדי שלא להעמיס על הגוף.

4. אל תתעלמו מכאבי הראש
אנשים רבים סובלים מכאבי ראש במהלך הצום, בין שבשל הגמילה מקפה הבוקר ובין שבעקבות התייבשות. אם אינכם מוכנים לוותר על הצום למען בריאותכם ברגע שבו אתם חשים ברע, נסו לשכב לנוח ונשמו נשימות איטיות ועמוקות – אספקת החמצן הרבה למחזור הדם תעזור להפחית את כאבי הראש. כדי להימנע מכאבי ראש שנובעים מהתמכרות לקפאין, דאגו שלא לצרוך קפאין במשך 72 שעות לפני תחילת הצום.

5. דאגו לקבל מספיק שעות שינה

שינה טובה ומספקת עוזרת לגוף לווסת את רמות האדרנלין המופרשות במהלך היום. אם אינכם מקבלים מספיק שעות שינה הפרשת האדרנלין תתערער, מה שיגרום לכם לרצות לאכול יותר, לכן מומלץ לישון כמו שצריך בלילה שלפני הצום, וכן בערב הצום עצמו.

כאמור, יום כיפור יחול ממש בעוד מספר ימים, לכן מומלץ לזכור את הטיפים אשר עשויים לעזור לכולנו לעבור בשלום את היום הזה.

תמונה: depositphotos

סביר להניח שנתקלתם בביטוי פחד טיסה, חרדת טיסה או פחד מטיסות ולא הבנתם לגמרי במה מדובר ואיך התופעה באה לידי ביטוי/משמעויותיה.

ראשית מה זו בכלל חרדה?

חרדה  או פוביה הינה פחד עוצמתי אצל אדם ממצב כלשהו או חפץ כלשהו, כאילו הם מציבים אותו בסכנת חיים. במקרה של פחד קיצוני מטיסות, אותו אדם הסובל מפוביה יהיה עסוק במחשבתו ובמעשיו בהימנעות מטיסות עד כמה שיוכל. ישנם אנשים שלא טסים כל חייהם לשום מקום – לא לחופשות, לא לנסיעות עבודה – העיקר לא לעמוד מפני הסיטואציה שאותם מפחידה מכל. באופן טבעי עובדה שכזו עלולה לפגוע באורך חיים תקין בין אם בחיים האישיים או בחיים המקצועיים.לפני הטיסה המיודעת מתחיל תהליך של חרדה מטיסה שמגיע לשיאו ביום הטיסה עד כדי הימנעות מהטיסה עצמה.

לפעמים פחד מטיסות הינו פועל יוצא אצל אנשים המפחדים ממקומות סגורים (קלאוסטרופוביה) אולם לרוב מדובר באנשים שמפחדים באופן פרטני מכל מה שקשור לעליה על מטוס וכמובן הטיסה עצמה. מדובר בחרדה נפוצה יחסית באוכלוסיה. נתונים בארה"ב מדברים על 25% מסך הטסים שחוששים בדרגה מסוימת מהטיסה העתידה לבוא.

תופעת הפוביה משתייכת לקבוצה הרחבה יותר של הפרעות חרדה. אחוז גדול יחסית מהאוכלוסייה סובל מפוביה כולל אחוזים גבוהים למדי של ילדים.

כל נושא התעופה וההיסטריה שלה נפרש על פני למעלה מאלפיים שנה, החל מהמצאת העפיפון בסין כמה מאות לפני הספירה וכלה בכלי טיס מודרניים, כגון המטוס, החללית והרחפן.

מטוס או אווירון הוא כלי טיס ממונע, כבד מהאוויר, אשר שוהה באוויר בזכות כוח העילוי הפועל על כנפיו. מטוסים נעים ממקום למקום במהירות רבה, ללא צורך בדרכים ותוך תלות מועטה במזג האוויר, ולכן משמשים אמצעי תחבורה נפוץ מאוד. תכונות אלה הופכות את המטוסים לשימושיים גם למטרות צבאיות ומדעיות.

המטוס הראשון שטס בהצלחה בכוח מנועו נבנה על ידי האחים רייט. מקובל כי טיסתם, שנערכה ב-17 בדצמבר 1903 ונמשכה כ-12 שניות ולמרחק 39 מטרים, הייתה הטיסה הממונעת הראשונה בכלי טיס כבד מן האוויר.[1] אך קדמו להם כמה ניסיונות חשובים של אלברטו סנטוס דימון הברזילאי, לואי בלריו הצרפתי, וגלן קרטיס האמריקאי. מאז התפתחו רבות הטכנולוגיה והידע בנושאי התעופה והאווירודינמיקה, אך עקרון הפעולה של המטוסים נשאר דומה.

כאמור, מטוסים משמשים את האוכלוסייה האזרחית לתחבורה, ולהעברת מטען ממקום למקום, במיוחד כאשר מדובר בחציית תוואי שטח בעייתי או מרחק גדול. בנוסף לכך משמשים מטוסים לצילום מן האוויר, לחיזוי מזג אוויר, לכיבוי אש (בעיקר בשריפות יער), לחקלאות (בעיקר ריסוס כנגד מזיקים), ואף כתחביב ספורט. במסגרת הצבאית משמשים המטוסים להפצצה, תקיפה, יירוט מטוסי אויב, תובלת מטענים וכוחות, איסוף מודיעין ואף לוחמה אלקטרונית

על פי מחקרים שנערכו בעולם למעלה מ 25% מהטסים פוחדים לטוס. אחוזים נכבדים מהפוחדים אף נמנעים מלעלות על המטוס וברגע האחרון עושים אחורה פניה ולא עולים לטיסה. הבעיה מחריפה ככל שיש יותר טסים. בישראל עם מדיניות השמיים הפתוחים חל גידול ניכר בכמות הטיסות מהארץ לחו"ל ובכמות הטסים. כמעט כל אחד חווה בטיסה רגע קטן של חשש או פחד מרעש בלתי מוסבר, נחיתה לא חלקה או כיסי אוויר במהלך הטיסה. ישנם המון גורמים לחרדת הטיסה ויש גם דרכי טיפול.

זה לא יעזור כמה יגידו לכם שלטוס זה דבר בטוח, או כמה יסבירו בטון הכי מרגיע שיש סיכוי הרבה יותר גדול שמשהו נורא יקרה דווקא במהלך נסיעה בכביש או בחציית מעבר החצייה – אתם בלחץ עוד לפני שהדיילת ביקשה לראות את כרטיס העלייה למטוס. אמנם לא נעים להודות בזה, אבל הבשורה היא אחת: אם לא נטפל בזה, זה יחמיר.

חלק מהאנשים אמנם יודעים לומר שהחרדה הופיעה להם אחרי אירוע טראומטי – נחיתת חירום, כיסי אוויר קשים או אפילו הפעם ההיא שהם נתקעו במעלית. אבל אצל רובנו יידרשו חפירות פסיכולוגיות מעמיקות שיאבחנו האם אנחנו סתם חולי שליטה, קלאוסטרופוביים, סובלים מפחד גבהים או שמדובר במשהו מסובך יותר.

מעניין שדווקא חברות התעופה, שמנסות לעודד אותנו לעלות לגובה חסר תקדים בסוג של קופסת פח, תורמות לא מעט ללחץ. שמתם לב שהדבר הראשון שנגלה באולם הטיסות היוצאות הוא עמדה לעדכון ביטוח החיים? הקדשתם שנייה של מחשבה ל"קריאה האחרונה לנוסעים"? הרי גם כשאתם כבר חגורים בבואינג, האינפורמציה הראשונית שתקבלו היא היכן יציאות החירום. לא בדיוק האווירה האופטימלית.

טיפים למהלך הטיסה:

1. לכו על מטוסים גדולים, והתעקשו על מושב ליד החלון בקדמת המטוס. קצת פחות כיסי אוויר, קצת יותר נחת.

2. נשמו עמוק והאזינו למוסיקה מרגיעה, שתעמעם את הרעשים שמזכירים לכם איפה אתם וכמה רחוקים אתם מהקרקע היציבה.

3. שתו תה קמומיל המומלץ להרגעת הגוף במצבי חרדה ועוזר על הדרך לבעיות עיכול לאחר הארוחה. גם לבנדר יעיל במצבים של כאבי ראש שמקורם ממתח ואפשר לטפטף מעט על האצבעות ולעסות את הרקות.

4. הימנעו מקפאין, אבל לא ממים. התייבשות מאיצה חרדות.

כאמור, ישנם מספר דרכים לטפל בפחד טיסה – על ידי טיפול פסיכולוגי או טיפול מעשי שמועבר בסדנאות.
סמינר מומלץ במיוחד המקורי והמוביל בישראל (הוותיק ביותר בישראל, שנת 1995) מועבר על ידי קברניט מיקי כ"ץ סא"ל במילואים בחיל האוויר וקברניט ובוחן לשעבר בחברת אל על על מטוסי בואינג 777 . כיום מיקי מנהל בכיר בחברת קתאי פסיפיק בחברת בואינג. הסמינר מתבסס על מחקר של שנים שערך הקב' כ"ץ בתחום חרדת הטיסה ובמהלכה הרכיב תוכנית ייחודית לטיפול בפחד טיסה. כל הפרטים באתר פחד טיסה

סרטים על פחד טיסה, על בוגרי סמינר פחד טיסה ועל טיסתם הראשונה תוכלו לראות בערוץ היוטיוב פחד טיסה של קברניט מיקי כץ

לפרטים נוספים אודות סמינר טיסה ללא פחד המטפל בפחד מטיסות התקשרו : 03-5405916

תמונה: depositphotos

כיום, אנחנו חיים בעידן בו אנשים רוצים לחיות בתחושה שהם שולטים בחייהם, רוצים לדעת הכול מראש, לסמוך רק על עצמם ולחיות בהתאם לכך.

מצד שני, אנחנו חיים בעידן הטכנולוגי, שמאפשר דברים רבים שבעבר הלא רחוק לא העיזו לחלום עליהם בכלל – והיום הם בשגרה. אחד הדברים שהתפתחו מאוד בשנים האחרונות זה גנטיקה. מדע מרתק כשלעצמו. כתוצאה מכך נכנסו לחיינו הבדיקות הגנטיות לאבחון מחלות תורשתיות.

מחלות תורשתיות הן רבות ומגוונות, ולמעשה כל אדם נושא איזו מחלה תורשתית: נטייה תורשתית ללחץ דם גבוה או נמוך, נטייה תורשתית לסוכרת, נטייה תורשתית לחוסר איזון הורמונאלי, נטייה תורשתית לכולסטרול גבוה או לכאבי ראש מסוג זה או אחר וכו' – אין סוף לרשימה זו.

כאשר בני זוג מחליטים להביא ילד לעולם, יש להם הרבה דברים לקחת בחשבון, והמון דברים חדשים ללמוד. אחד הראשונים והחשובים שבהם הוא בדיקות גנטיות בהיריון. על כל זוג שמתכנן היריון מומלץ לבצע בדיקות כאלה, שכן כל אחד מבני הזוג יכול לשאת שינויים גנטיים ב-DNA שלו, שעלולים להשפיע על הסיכון להביא לעולם צאצאים עם מחלות תורשתיות שונות. בשנים האחרונות ניתן לשים לאתר יותר ויותר מחלות באמצעות בדיקות גנטיות.

בדיקות גנטיות בהיריון מומלצות לכל הזוגות המתכננים היריון או הנמצאים בהריון, גם אם אין במשפחות משני הצדדים היסטוריה של חולים במחלות אלו. תחילה צריך להיפגש עם אחות קדם־היריון ומידע גנטי. היא תזין את נתוני המוצא שלושה דורות אחורנית לתוכנה ייעודית המעודכנת מעת לעת על־פי המלצת איגוד הגנטיקאים והחלטות משרד הבריאות. התוכנה תייצר דו"ח ובו המלצות לבדיקות המתאימות באופן ספציפי. לאחר מכן ובהמשך לדוח, יגיע שלב הבדיקה – מדובר בבדיקת דם פשוטה ומהירה. מומלץ לעשות את הבדיקות לפני ההיריון או מוקדם ככל הניתן במהלכו.

לסיכום, מדובר בתהליך פשוט ומהיר באופן יחסי, וביצוע של אותן הבדיקות עשוי לחסוך סבל רב ומיותר בתקופה המשמעותית והמרגשת ביותר של החיים.